BODEGAS TORRES, una empresa familiar catalana molt globalitzada que compta amb més de 1500 treballadors ens va oferir la possibilitat de visitar-los i conèixer la gestió del negoci, especialment la part internacional… i clar, no ens ho vem perdre!!! BODEGAS TORRES dedica un 51% de la seva producció de vins i brandys de qualitat a l’exportació més de 129 països.
- L’empresa té cellers a Califòrnia i a Xile a més de les quals té a Espanya per augmentar la seva oferta de vins i al mateix temps tenir una plataforma de llançament dels seus propis productes en aquests dos mercats en clar creixement. La companyia ha desenvolupat nous productes pensats per a nous mercats internacionals emergents, com pot ser la gamma de vins Nerola que trenca amb la tradicional tractant d’atreure a un client mes preocupat per la imatge i la moda.
- Té un alt grau d’adaptació local mitjançant la traducció a l’idioma de cada mercat dels seus contra etiquetes.
- Quant a les fórmules que TORRES utilitza per distribuir els seus vins a l’estranger, aquestes són variades. En la primera és que l’empresa distribuïdora és pròpia com ocorre a Suècia, Andorra, Xile, etc en aquells mercats on el potencial de venda a mitjà termini ho justifica. També utilitza la fórmula de Joint Venture en mercats com l’Índia i Regne Unit, no sent propietària de mes del 10% de l’empresa participada. L’última fórmula és el comercial denominat “Missioner”, amb el qual es perd potser certa part del control de la marca.
Podeu trobar tota aquesta informació a
http://www.aragonempresa.com/paginas/congresos_foropilot2003_torres
La visita va ser molt ben valorada per que ens va portar per les caves de la bodega, explicant els secrets d’ elaboració i repòs dels caldos, ens van oferir un mini curs de tasta de vins i ens van ensenyar el seu museu, amb ànfores de temps grecs.
Gràcies, Bodegas Torres. Repetirem!