L’Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües Estrangeres (AICLE, en anglès Content Language Integrated Learning, CLIL) és un corrent de la lingüística aplicada que propugna que als contextos escolars existeix un major èxit en l’aprenentatge de les llengües estrangeres quan es fan servir aquestes llengües per ensenyar matèries comunes com la història o les ciències, que quan es tracten aquestes llengües com a assignatures independents.
El terme s’utilitza per descriure qualsevol situació educativa en la qual s’utilitza una llengua addicional (segona/ estrangera) per a l’ensenyament i aprenentatge de matèries diferents de la mateixa llengua en qüestió.
En aquest cicle formatiu de grau superior d’Administració i Finances hem dissenyat activitats d’ensenyament-aprenentatge que incorporen la utilització de la llengua anglesa en el ámbit tècninc del Cicle i també s’ha integrat l’ús de la llengua anglesa en situacions administratives habituals, amb la finalitat d’incorporar i normalitzar el seu ús en situacions professionals habituals i en la presa de decisions en l’àmbit laboral. Aquesta és una habilitat necessària per donar la millor resposta a les necessitats del teixit empresarial del nostre entorn, el Vallès Oriental, cada vegada més globalitzat, el PIB del qual està esdevenint amb el temps més depenent d’indústries internacionalitzades (automoció, químiques, farmacèutiques…).
- Aquestes activitats es conformen de forma dinàmica a cada módul segons
- el coneixement inicial dels alumnes respecte a les matèries de cada mòdul
- el coneixement inicial d’anglès del grup
Les activitats són diverses i abasten comprensió i expressió oral i escrita de l’anglès tècnic relacionat amb el Cicle. A tìtol d’exemple, poden abastar des de jocs de memorització de termes bàsics fins a treballs de recerca i presentacions en anglès, passant pel visionat de documentals, notícies, pel·lícules i vídeos.
D’aquesta manera pretenem reforçar de forma efectiva i pràctica els aprenentatges fets al módul 6 Business English dedicat específicament a l’aprenentatge de l’anglès professional.