GESTIÓ DE RECURSOS HUMANS

Mòdul professional 7: Gestió de recursos humans

  • Durada: 99 hores
  • Hores de lliure disposició: No se n’assignen
  • Unitats formatives que el componen:
  • UF 1: Procés de contractació. 33 hores
  • UF 2: Retribucions, nòmines i obligacions oficials. 66 hores

UN BON GESTOR DE PERSONAL

Perquè parlem de personal i no de recursos humans?

Recursos-Humanos

Perquè personal és un terme omnicomprensiu de totes les persones que exerceixen la seva activitat en una empresa: qui dirigeix, qui assessora i qui desenvolupa materialment l’activitat dia a dia, que no és menys important que qui dissenya estratègies, qui planifica i qui aporta i compromet la seva riquesa personal. Tots ells són copartíceps del bon fer empresarial. Diem personal perquè recurs humà podria tenir la lectura d’equiparar les persones als béns, a coses de valor econòmic, sí que és veritat que tots els esmentats són valuosos, però també són molt més que una mera traducció monetària, són pilars fonamentals d’un engranatge en què cada peça ha de fer un tot dinàmic, competitiu, exigent i lluitador, perquè la màquina funcioni a ple rendiment. Perquè això ocorri cal fomentar:

  1. Una estructura organitzativa assentada en una filosofia que acceptin les persones que van a formar part d’ella.
  2. El compliment d’una reglamentació, per descomptat externa, estatal, però també interna que permeti un ordre però també que fomenti la participació i permeti fer sentir als partícips la importància de la seva aportació.
  3. Sobretot una bona comunicació que circuli de nord a sud i d’est a oest de l’entitat, i que s’estengui dintre del termini i en la forma escaient adequats perquè no perdi el seu valor.

En aquest espai, el Departament de Personal és l’eix canalitzador de la comunicació com a peça clau de l’organització i participació en la dinàmica de funcionament de la mateixa. -Seleccionar, contractar, formar, motivar, organitzar, donar veu i sentir a tots els que la formen, remunerar, fer seguiment, complir la normativa laboral. Fiscal, mercantil, administrativa… són tasques centrals d’aquest departament, tan atractiu com a important. Els nous reptes socials treuen a l’empresari i al treballador dels límits nacionals. Es necessiten noves respostes a aquest nou entorn global. La gestió del personal també es veu influïda per aquests aspectes.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s